Koersplan Het Sticht

Goed werkgever- én werknemerschap Talenten en (potentieel) vakmanschap worden gezien en erkend binnen onze scholen. Deze talenten worden stichtingsbreed ingezet. Er is beleid op het goed inwerken en begeleiden van (nieuwe) medewerkers. Wij hebben beleid op het aantrekken van gekwalificeerde medewerkers. In dit beleid wordt omschreven hoe wij zorgen voor een uitdagende werk- en leeromgeving. Onze gesprekscyclus bestaat uit ontwikkelgesprekken. Wij hebben aandacht voor het welzijn en de behoeften van de medewerkers en handelen hiernaar. Professionele cultuur Wij zorgen voor een transparante en veilige cultuur doordat wij onze gedragsafspraken nakomen en elkaar hier alert op houden. Stichtingsbreed zijn er verschillende expertgroepen waarin met en van elkaar geleerd wordt. Binnen onze stichting stimuleren wij het blijvend ontwikkelen en aansluiten bij de behoeften van onze medewerkers (passend bij de ambities en doelen van de stichting/scholen). Ons beleid op opleiden in de school is op alle Stichtscholen geborgd. Wij zorgen dat teams zich structureel blijven scholen en samen blijven leren. Onze expertgroepen zijn de katalysator van het blijvend verbeteren van de onderwijskwaliteit. De expertgroepen worden zo evenredig mogelijk vertegenwoordigd. Onze (nieuwe) medewerkers werken met plezier en hebben vertrouwen in zichzelf en hun collega’s. Zij voelen zich gehoord en gezien. Het beleid op het werven, aantrekken en binden wordt actief uitgevoerd door alle betrokkenen. We vormen een veilige werkomgeving waarin ieder zich betrokken en verantwoordelijk voelt om het onderwijs voor onze leerlingen met passie en plezier vorm te geven. We hebben vitale medewerkers die zich gehoord en gezien voelen en lekker in hun vel zitten. Medewerkers zijn trots om voor Het Sticht te werken en verbinden zich voor langere tijd aan ons. Wij weten nieuwe medewerkers aan te trekken doordat onze stichting bekend staat als fijne en goede werkgever. Teams van Het Sticht herken je aan hun professionele gedrag: dit gedrag draagt bij aan de doelen van de scholen, het eigen welbevinden en het welbevinden van anderen. De schoolleiding stimuleert gedrag effectief. Alle scholen zijn opleidingsscholen met ruimte en aandacht voor de collega’s (in opleiding), zodat zij met plezier in het onderwijs blijven werken. Het Sticht streeft voortdurend naar een cultuur waarin iedereen zich gezien en gehoord voelt, met plezier werkt en zich wil blijven ontwikkelen in een gezonde en veilige werkomgeving. We moedigen medewerkers aan om goed voor zichzelf te zorgen, zodat zij met passie en enthousiasme hun werk doen. Goed werkgever- én werknemerschap zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en vragen om transparante en open communicatie. Ieder vanuit de eigen verantwoordelijkheid, waarin wij samen zorgen voor goed onderwijs en een veilige omgeving. Wij zijn een stichting waar de scholen en teams er voor elkaar zijn en waar onderlinge betrokkenheid en kennis breed worden gedeeld. Als Sticht zijn wij een team dat elkaar ondersteunt, uitdaagt en inspireert. Wij zijn daardoor in staat om met elkaar (innovatieve) oplossingen te vinden voor de uitdagingen van vandaag en morgen. Door samen te werken bouwen we niet alleen aan onze eigen vaardigheden, maar ook aan de groei van onze leerlingen. Wij leren van en met elkaar, maken gebruik van elkaars expertise, reflecteren en streven gezamenlijke doelen na om de leerervaring te verbeteren. Deze cultuur van samenwerking en professionele ontwikkeling stelt ons in staat om een positieve impact te maken in de levens van de kinderen die wij onderwijzen en draagt bij aan een fijne werksfeer. Alle scholen zijn opleidingsscholen met ruimte, aandacht en goede begeleiding voor onze collega’s (in opleiding), zodat zij met plezier in het onderwijs blijven werken. Vitale organisatie Waar werken wij aan met betrekking tot de vitale organisatie? Hoe ziet succes eruit? 20 21

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=