14 15 Ontwikkeling Wij geloven dat elk kind unieke talenten en potentieel heeft en zien het als onze taak om deze te ontdekken en te stimuleren. Dankzij een uitdagende en inspirerende leeromgeving krijgen leerlingen de kans om zich zowel op cognitief als op sociaal-emotioneel gebied te ontwikkelen. Daarnaast investeren wij in de professionele groei van alle medewerkers, zodat zij de beste begeleiding kunnen bieden. Samen begeleiden wij onze leerlingen in hun ontwikkeling, zodat zij sterker en zelfverzekerd de toekomst tegemoet kunnen treden. Wij leren! Authenticiteit Authenticiteit staat voor onze oprechte benadering van onderwijs. We moedigen zowel leerlingen als leerkrachten aan om zichzelf te zijn, hun eigen stem te vinden en te leren van hun ervaringen met respect en begrip in de omgang met anderen. Dit draagt bij aan een cultuur van respect en openheid, waarin iedereen zich kan ontplooien en zingeving ervaart in het leven. We verschillen van elkaar en zijn tegelijkertijd deel van een groter geheel. Wij groeien en wij zijn! Betekenisvol Met betekenisvol onderwijs zorgen wij ervoor dat leren relevant en inspirerend is. Dit betekent ook dat wij keuzes maken en daarnaar handelen. Wij verbinden lesinhoud aan de wereld om ons heen, zodat leerlingen niet alleen kennis opdoen, maar ook begrijpen hoe ze deze kunnen toepassen in hun leven. Wij leren, wij groeien en wij zijn! Wij staan voor samen leren en samen leven in een zo inclusief mogelijke en ondersteunende omgeving. Goed onderwijs dat uitgaat van hoge verwachtingen en gelijke kansen biedt aan onze leerlingen is de opdracht waarmee wij de komende jaren aan de slag gaan. Onze koers Het koersplan geeft richting aan de (door)ontwikkeling van onze scholen en vormt de basis voor bovenschoolse beleidsontwikkelingen en innovaties. Daarnaast vormt het koersplan een kader voor het stellen van doelen en verantwoording over de realisatie daarvan. Onze koers stuurt dus ons gedrag en beïnvloedt de keuzes die we de komende jaren maken. Onze kernwaarden Onze vier kernwaarden - betrokkenheid, ontwikkeling, authenticiteit en betekenisvol - zijn leidend voor de manier van werken op onze scholen en de stichting. Ze dienen als wegwijzers en geven richting aan hoe we met elkaar om willen gaan. Ze zijn zichtbaar in ons gedrag, ons taalgebruik en in onze (ver)houding naar elkaar, ook in samenwerking met onze partners. Door deze vier kernwaarden in al onze activiteiten en interacties te integreren, bouwen we samen aan een sterke, gezonde en succesvolle organisatie. Betrokkenheid Betrokkenheid beschrijft alles om ons heen dat van invloed is. Kortom, wij zijn in meer of mindere mate ergens bij betrokken. Rondom het onderwijs zijn ‘wij’ niet alleen de leerlingen, leerkrachten en ouders, maar iedereen die betrokken is bij Het Sticht. Betrokkenheid is de sleutel tot goed en met plezier leren en ontstaat niet toevallig. Het is een continu proces waar leerkracht, leerling en ouders een rol in spelen. Een positieve relatie tussen leerling en leerkracht en tussen leerlingen onderling draagt bij aan betrokkenheid. We streven ernaar dat leerlingen begrijpen wat hun rol in de maatschappij is en hoe zij deze betekenisvol kunnen invullen. Dit betekent een positieve impact creëren, niet alleen voor zichzelf, maar ook voor de bredere gemeenschap. Wij leren! 5 Onze koers en kernwaarden
RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=